Bienvenu(e)! Identification Créer un nouveau profil

Recherche avancée
Phorum
Sujet posté par Waldham 
Achat d'atous avec de l'expérience
ven. 14/07/17 11:51
Bonjour, je cherche l'information suivante :
Merits, as the name suggests, provide boons or advantages and could be purchased through freebie points or (in some cases) experience points.

Quelqu'un peut il m'indiquer quel est ce coût et dans quel supplément on peut trouver cette information ?

Merci d'avance.
Re: Achat d'atous avec de l'expérience
ven. 14/07/17 14:30
Excellente question !
Je suis intéressé par la réponse aussi (si elle existe vraiment dans un des ouvrages).
smiling smiley

Arrête d'agresser la Réalité!
...
Change plutôt le Paradigme.
ven. 14/07/17 18:51
ils ont change leur formule pour les atouts?

Angie

"Il n'y a pas qu'une Realite, mais j'ai ma Realite"
sam. 15/07/17 11:07
Vampire the dark ages V20, j'ai trouvé :
p.185
Citation

Backgrounds, though they acquire Backgrounds through roleplaying if, for example, the character makes a new
friend, acquires a windfall, or commits diablerie. However, with Storyteller discretion, they can be purchased at current
rating times 2.

p.419
Gaining and Losing Merits and Flaws
Through training or narrative circumstance, Merits and Flaws can be earned and lost. Permitting this is entirely up to the Storyteller’s discretion. A character may develop a relationship that he thinks is worthy of True Love, while another character’s Dark Fate may come to pass. Before allowing this, the Storyteller should consider whether or not it makes narrative sense for the Merit or Flaw to be earned, lost, or changed. If she wishes to charge for the loss/gain of a Merit or Flaw, treat the experience cost as if the character were purchasing a Background. Outside of rare circumstances, Flaws should not afford additional points after play begins.

0/ Est ce que le coût pour un atout à 1 est considéré comme une nouvelle compétence 3 XP ?

1/ Est ce que le coût pour un atout à 3 serait : 3 (1) + 2 (2) + 4 (3) = 9 XP ?
Seuls les utilisateurs enregistrés peuvent poster des messages dans ce forum.

Cliquer ici pour vous connecter