Bienvenu(e)! Identification Créer un nouveau profil

Recherche avancée
Phorum
Sujet posté par Loki 
Nouveautés
mar. 15/01/08 21:40

On rpgnet

Rich's Reveal: 2008 (#14)

Mage the Awakening continues to flesh out its setting with a variety of books intended to provide further details and options for your Chronicles with Banishers, The Grimoire of Grimoires (or book of books- and it’s just what it sounds like: magical books, scrolls, tomes and lexicons and all that goes along with recovering, using, collecting, creating and surviving them), The Silver Ladder and Keys to the Supernal Tarot, a book that reveals how the Tarot can be used both in your Chronicles and with your game-play.

Ethan Skemp wrote:

Part of this is, as hinted at, talk about the symbology of the Tarot and how to integrate that into, or pillage liberally for, a Mage chronicle. However, it's also a bit of a theme book, in that Matt is taking us on the traditional journey through the Major Arcana, and each of those 22 cards gets some interesting Mage thing for it: a Legacy, an artifact, a story hook, a character, or the like. So it's partly 22 new things to drop into a chronicle, but I don't doubt that an aspiring Storyteller with an interest in recreating that journey could make it the focus of a chronicle.

It's a peculiar idea for a book, but I've graciously been allowed to indulge in a peculiar idea like this. I think it'll be a lot of fun. Certainly, the art sketches I've seen so far are quite interesting.

Grimoires Couv
mer. 27/02/08 18:04
Tarots Couv
mar. 19/08/08 17:50
Re: Tarots Couv
mar. 19/08/08 22:31
On a plus d'infos sur cette histoire de tarots et de l'intégrer dans le système de jeu (si j'ai bien compris)? Ca m'intéresse et m'inquiète en même temps.
mar. 19/08/08 22:48
A ce que j'ai lu sur les forums de ww, c'est plus une option pour utiliser le tarot dans l'univers de mage, sachant que les cartes ne seront pas prévus dans le supplément ( contrairement a l'ascension...) mais qu'il y aura de belles images en couleurs des arcanes majeurs a la fin du bouquin...
Perso, j'aurais préféré un beau jeu de cartes, avec des illustrations tres awakening quoi....
mar. 19/08/08 22:52
Ouais, mais on en sait pas plus sur la façon dont l'utilisation des cartes sera mêlée au jeu normal? J'ai peur que ça fasse bricolage.
mer. 20/08/08 01:24
TomF Ecrivait:
-------------------------------------------------------
> Ouais, mais on en sait pas plus sur la façon dont
> l'utilisation des cartes sera mêlée au jeu normal?
> J'ai peur que ça fasse bricolage.

De toute facon, comme c'est du supplément, si la chose est "bricolage", on sera pas obligé de l'utiliser ^^. de plus, je vois mal un mastigos jouer au tarot divinatoire, c'est plus dans le domaine d'un acanthus...
mer. 20/08/08 08:49
Citation

je vois mal un mastigos jouer au tarot divinatoire, c'est plus dans le domaine d'un acanthus

C'est pas obligatoire très chère, think new wod winking smiley . En plus le tarot est associé à tous regarde le bouquin de base. Sinon, vous savez s'ils vont faire un deck comme pour l'ancien mage ?
jeu. 15/01/09 11:37
oui, il y aura un deck.
Seuls les utilisateurs enregistrés peuvent poster des messages dans ce forum.

Cliquer ici pour vous connecter